Pink Data - Ny bog på vej!

Hvis man skal lave en produktlinje, der er specifikt rettet mod kvinder, kan man blot tage standardproduktet og lave en pink version, ikke?

Nej! ‘Pinkification, som man kalder det, dur ikke – de fleste produkter og services er i dag baseret på den mandlige prototype og kvinders behov og præferencer skal tænkes ind i produktudviklingen.

Derfor er der en meget stor kommerciel mulighed i at afdække, samt analysere data om kvinder. De fleste virksomheder vil nemlig have mulighed for at blive datadrevne omkring optimering af virksomhedernes produkter og udbud til kvinder.

Samtidig er der nogle generelle bevægelser i samfundet, der gør det ekstra interessant at fokusere på de kvindelige kunder. Kvinder investerer i stigende grad, de køber også i højere grad egen bolig og de uddanner sig mere. Disse og mange andre tendenser afdækkes i bogen og der vil være masser af eksempler og statistik, der giver et godt indblik i udviklingen.

I 2020 udkommer bogen ‘Pink Data’, som beskriver et nyt forretningsparadigme, hvor virksomheder driver produktudvikling, så produkterne OGSÅ optimeres til kvinder.

Skriv dig  på vores mailingliste og få besked, når det er muligt at købe bogen!

Hvorfor er det interessant?

Biluheld

Kvinder har en 73% højere risiko end mænd for at komme seriøst til skade i et biluheld, fordi vi historisk set har testet biler med ‘mandlige’ testdukker.
Læs evt. denne artikel om emnet.

Talegenkendelse

Googles software til talegenkendelse har ved undersøgelser vist, at der er en markant øget unøjagtighed ved kvinders stemmer end ved mænds stemmer. Faktisk var der 70% større nøjagtighed ved mænds stemmer. Årsagen er, at det er sværere at lave software, der kan skelne kvinders tale fra baggrundsstøj.
Læs evt. mere her.

Diagnosticering

Kvinder diagnosticeres i snit 4 år senere end mænd over en lang række sygdomme, viser et stort dansk studie udført af Københavns Universitet og Novo Nordisk. Ved kræft alene diagnosticeres kvinder i snit 2,5 år senere end mænd.
Læs mere om studiet her.

Fokus - Gender Data Gap

Læs mere om 'The Gender Data Gap' og det at bruge kønsdata som vækstdriver på siden her, hvor du også har mulighed for at booke et foredrag.

Nyhedsbrev

Hold dig opdateret om alle nyheder så som inspirationsture, cases, kurser, ydelser, artikler o.lign. 

MEDLEM AF

NORDKJÆR ApS

C.A. Olesens Gade 4
DK-9000 Aalborg

+45 20 82 85 64
e-mail

FØLG NORDKJÆR

da_DK
en_US da_DK

Vi bruger Cookies, inklusiv tredjeparts, på vores website for a sikre, at det fungerer efter hensigten, forbedre og personalisere indhold, måle og rapportere på brugen af websitet, samt målrette markedsføring. Ved at acceptere brugen af Cookies, eller benytte websitet, accepterer du vores brug af Cookies.