Hvis man skal lave en produktlinje, der er specifikt rettet mod kvinder, kan man blot tage standardproduktet og lave en pink version, ikke?
Nej! ‘Pinkification, som man kalder det, dur ikke – de fleste produkter og services er i dag baseret på den mandlige prototype og kvinders behov og præferencer skal tænkes ind i produktudviklingen.
Derfor er der en meget stor kommerciel mulighed i at afdække, samt analysere data om kvinder. De fleste virksomheder vil nemlig have mulighed for at blive datadrevne omkring optimering af virksomhedernes produkter og udbud til kvinder.
Samtidig er der nogle generelle bevægelser i samfundet, der gør det ekstra interessant at fokusere på de kvindelige kunder. Kvinder investerer i stigende grad, de køber også i højere grad egen bolig og de uddanner sig mere. Disse og mange andre tendenser afdækkes i bogen og der vil være masser af eksempler og statistik, der giver et godt indblik i udviklingen.
I 2020 udkommer bogen ‘Pink Data’, som beskriver et nyt forretningsparadigme, hvor virksomheder driver produktudvikling, så produkterne OGSÅ optimeres til kvinder.
Skriv dig på vores mailingliste og få besked, når det er muligt at købe bogen!